Taloussanomissa 12.12.2018 julkaistu uutinen “Tulli muistuttaa: Nämä maksut saattavat yllättää eurooppalaisten verkkokauppojen asiakkaat” kertoo siitä, kuinka netistä tilaavat ihmiset yllättyvät tullimaksuista, joihin eivät osanneet varautua tuotetta tilattaessa, koska nettisivuilla ei lukenut tullimaksujen mahdollisuuksista. Tekstissä mainitaan myös, että tilaajan kannattaisi katsoa eri sivuilta onko tuotteen sivustolta tilattaessa mahdollisuus tulla tullimaksuja.  

 

Mielestäni on outoa ja yritykseltä huonoa liiketoimintaa, jos he eivät netissä ilmoita tullimaksuista. Ihmiset antavat nettisivuille huonot arvioinnit ja yritys ei menesty. Itse ainakin haluaisin nettisivulta tilattaessa tietää nettisivuilta, että tuleeko tullimaksuja. Ei sitä joka kerta jaksa mennä erikseen eri sivuilta katsomaan tuleeko tilaamistani tuotteista tullimaksuja. Me kuitenkin olemme niin laiskoja netissä tilattaessa, että ei jaksa mennä montaa eri sivua selailemaan. Mieluiten tilaamme sivuilta, jossa ei ole tullimaksuja ja jos niistä ei ole ilmoitettu, tulee ihmisille automaattisesti ajatus, ettei niitä sitten ole ollenkaan.